:: SITI AISHAH'S STORIES ::

Wednesday, July 16, 2008

r e s e a r h for a searching????

Haha..ingat ke semalam aku nak update blog..tp aku taip dlu then br aku publish dalam blog neh..letih glor...kejang betis dok berdiri ari semlm...gerak ke Dewan Bahasa dan Pustaka da kol 3..sampai redah carik research sempena ari ni nak confirmkan subjek matter aku untuk advance interior design semester nie..perghh mula-mula tu aku kena register jdk RAKAN DEWAN...hihihi 1si in my life time ader kad pinjam buku luar dari tempat aku blaja..miracle tu!! Tentu bangga En Omar & Pn Fatimah tgk anak die org nie da pandai baca buku ilmiah...klo x...katooooooooooonn je!! X abih!=) hye i start missed them both!! Hhhuuuuu...

Pastu aku carik le research tentang KUDA KEPANG...tp YaRabbi cket nyer payah!!check opac kate kat sinun la,kat sini...g carik2 x jumpa pon...sedih tu...orang lain da bertimbun2 research...aku dok terkial2 lagi...tapi berkat kecekalan aku carik...last2 thanx to kak anie...aku jmper die kat tingkat 2...leh search jurnal ngan majalah. Tapi aku pon pening nak carik...kat maner ntah...thanx gak kat deeda tlg ak crk kan...settle gak...kurang bler org tgk...ader gak research!! And xda la aku wat statement main tembak je...=)))))

Terjumpa jugak lah aku 1 buku tentang KUDA KEPANG...perghhhhh nikmatnyer mcm aku baru je grade!! Aha!!!!!!!! Tp buku tu x sampai pon 1cm tebalnya..hihihihi =) lantak laaa janji ader info yang aku nak.

Tp dari pandangan aku...rupanya kat Malaysia nie kurang penulis tentang warisan melayu, yang banyak nye tentang wayang kulit, songket, batik..itu je ke warisan yang kita ada kat Malaysia ni..warisan melayu nie banyak sangat2...(nak gambarkan banyak tu =) _..ermmm aku ingat aku nak study tol2 pasal kuda kepang nie...aku curious naper tercipta kuda kepang?kenapa ade myth yang katakan ianya ada kaitan ngan perjuangan Saidina Ali dalam memperjuangkan Islam....urmmm interesting tu =/.....maner tau 1 day aku plak tulis buku leh tolong generasi akan datang wat research!!..x mcm aku ngan member2 len..pening crk buku yng `TIADA’....

INFO : aku ader bc dlm koleksi Dewan siswa, Mei 1983 kuda kepang
biasa dinarikan oleh kaum lelaki manakala kuda Lumping dinarikan oleh
kaum perempuan...tapi kenapa ek??????=/ nak tahu la kenapa.....



KUDA KEPANG O KUDA KEPANG

No comments: